TÄITSA TAVALINE EESTIMAINE KURGI-TOMATISALAT, ÜTLETE? Mis siin nii erilist, et peab pildistama ja puha? Aga vaadake, kullakesed, see on ameeriklanna tehtud salat. Kõigi nende kaheksa aasta jooksul, mis ma siinpool ookeani olen elanud, pole mulle mitte keegi mitte kusagil seda klassikalist suvist eesti salatit serveerinud. TÄPSELT sellist, nagu Eestis tehakse - tomat, kurk, till, hapukoor, pluss väheke soola ja pipart. Mitte midagi rohkem ega vähem. Lugu järgmine:

Eile olime naabrite poole õhtusoogile kutsutud, koos kahe teise paariga. Niipea kui Deaneri ja Larry kööki astusin, lõi mulle äravahetamiseni tuttav lõhn ninna. Tomat-kurk-till-hapukoor. Ükski teine toidukooslus ei lõhna sedamoodi. Eriti veel selles ninas, mis aastaid Eestimaast eemal olnud. Mina muidugi kohe õnnest hõiskama ja kätega vehkima ja perenaiselt aru pärima, et mis teema selle salatiga on, et kas ta googeldas spetsiaalselt minu tarvis retsepti või mis? Aga tuli hoopis välja, et Deaneri ema, kel Rumeenia päritolu, olla tihtipeale seda salatit teinud. D. ei osanud seda Eestiga seostadagi. Novot, vedas mul ühesõnaga. Pandi karbiga koju kaasa kah.

Eilsest menüüst veel niipalju, et sõime koorega küpsetet kartuleid võiga ja mõnusalt piprast loomalihapraadi. Magustoiduks olid värsked maasikad ja mustikad, peenelt maitsestatud vahukoorega. Alla loputasime Pinot Noir'iga (naised) ja õllega (mehed). Kordan juba vist sajandat korda: kust kurat on pärit müüt, et ameeriklased vaid hamburgereid ja muud kiirtoitu söövad? Kogu meie tutvusringkond kokkab kuninglikult.
Septembet 03/2017