$

 

Nädalavahetusel lugesin Eestimaa uudiseid, muuhulgas lugu, kuidas eestlased end “vabaks sõitsid”. Mispeale tekkis tahtmine sel teemal sõna võtta. Kirjutasin jupi postitustki, kuid siis hakkasin mõtlema, et kui juba kord olen piiritaguse elu valinud, pole nagu paslik targutada teemadel, mis kodu-eestlasi otseselt puudutavad, mind aga mitte. Sellegipoolest üks foto, äkki on Maarjamaa poeomanikelegi abiks, kui maskivastane “vabadusvõitlejast” klient üritab oma õigusi maksma panna. Tegemist hinnalisa-teatega Texase osariigi toitlustusasutuse uksel. 

March 22/2021                                                                                     Image: Internet

“I've always believed that a person is smart. It's people that are stupid.” ― Marilyn Manson, The Long Hard Road Out of Hell

17 comments:

  1. Väga hea idee :) Huvitav, et eesti kapitalistid pole veel suutnud rahavõimalust märgata.

    Eesti üritus on sotsiaalmeedias juba ristitud #ajuvabadus
    Mina oleks kõikidele neile rikkujatele määranud ühiskondlikult kasuliku töö tunnid ja saatnud haiglatesse/hooldekodudesse appi sanitarideks. Kui inimene tahab olla vaba, siis olgu, aga andku ühiskonnale selle eest midagi vastu ka.

    ReplyDelete
  2. kahtlen, et haiglad neid tahaks. Mida sa teed sanitariga, kes võib rändom hetkel maski eest ära kiskuda.

    ReplyDelete
  3. Mina arvan, et see asi pole nii must-valge. Eesti piirangud on olnud seni küll enamiku inimeste jaoks leebed, aga ilmselt sama ei arva pered, kes on oma sissetuleku saanud toitlustesest, turismist jms ja on pikemat aega sissetulekuta. Ma ei tea, kui nõus ma isegi kõigi piirangutega oleksin, kui näeksin oma elutööd ja -sääste hävinemas. Jah, elud on tähtsad ja inimesi tuleb kaitsta, kuid see pole päris katk, millest me räägime, ja me tegelikult ei tea, millised meetmed on mõjusad ja proportsionaalsed ja millised mitte, nii et ma kujutan ette, kui palju see võib viha teha, kui just sina jääd piirangute tõttu "mängust välja". Maski kandmine poes käies või kuuks ajaks trennist loobumine pole tõesti eriline ohverdus ja sellega on kerge leppida, aga Euroopas toimub hetkel palju kummalisi asju, mis aasta tagasi tundusid mõeldamatud. Komandanditunnid, nagu sõja ajal, liikumispiirangud, keeld väljuda oma KOV-i üksusest, maakonnast või riigist "ilma mõjuva põhjuseta". Koolide sulgemine ja (paljudes riikides täiesti läbikukkunud) distantsõpe, mis jätab meie laste haridusse augu. Mina lapsevanemana nt olen nõus, et lapsed tuleb haiguse leviku kõrgperioodil vanavanematest eemal hoida, kuni viimased saavad vaktsineeritud, aga ma ei ole nõus, et nad ei saa aastate kaupa koolis käia - see pole kuidagi mõistlik piirang üksnes sellepärast, et on (raha mõistes) odav. Ma arvan, et inimesed tolereerivad kõike, sest lootus on, et vaktsiin lõpetab selle, aga ma ei näe, et see Suur-Britannias reaalselt juhtuks, kuigi vaktsineeritud on juba suur osa (vastupidi, sealt on jõustumas uus reisikeeld). Samuti ma pole kuulnud, et Hiina ohtlikud laborid oleksid kinni pandud või nende suhtes mingeid piiranguid rakendatud, et vältida uute võimalike viiruste levikut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paciocca, väga väga nõus Sinuga!Täpselt aasta eest UK valitsus kutsus rahvast üles 3 nädalaks kõik sulgema, et viirus "seljatada". Nüüdseks on juba kolmas sulgemine ja vaatamata sellele, et kõik vaktsiini soovijad 60+ ja muud nn õrnad on süstitud, venitatakse ühiskonna avamisega. Valitsus lükkab vabaduse saamist üha enam edasi määramatusse. Vaktsineerimine ei toonud leevendust, rahvas on pettunud.

      Delete
  4. "Rahvas on pettunud."
    Hmm. Ma mõtlen ja tunnen samamoodi kui Notsu, kelle viimatine postitus on just nimelt teemal "rahvas": https://notsumaja.wordpress.com/2021/03/21/rahvas/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pole parata, sest demokraatlikus riigis on võim rahva käes.

      Delete
  5. Piirangute tõhususest/mittetõhususest - osalt olen sinuga nõus, Paciocca.
    Aga autodega haiglate ümber tiirutamine ja maskikandmisest keeldumine ei tee mu meelest vähimatki selleks, et valitsus(ed) asjale tõhusamalt läheneksid.
    Mitte, et ma oskaksin alternatiivi pakkuda, kuid sedasorti "vabadusvõitlust" vaatan küll väga halva pilguga.

    ReplyDelete
  6. Muidugi see ei tee midagi paremaks, seda ma ei üritagi väita, lihtsalt tahtsin öelda, et pole tegelikult väga keeruline mõista, miks keegi tunneb vajadust plakatiga tänavale minna ja oma frustratsiooni välja elada, isegi kui ta ei oska seda teha elegantselt ja intelligentselt. Ja demokraatlikus ühiskonnas on õigus plakatiga tänavale minna igal juhul oluline (isegi kui need plakatid olid antud juhul viletsad...).

    ReplyDelete
  7. Selle ürituse eestvedajad küll asja frustreeritusest ei teinud. Neil on lihtsalt väga teistmoodi maailmavaade. Mis ei tähenda, et kaasasõitjad seda frustreerumisest ei teinud.

    ReplyDelete
  8. Paciocca, jah, olen nõus, õigus plakatiga tänavale minna on oluline.
    Mis frustratsiooni väljaelamisse ja selle erinevatesse vormidesse puutub... see on keeruline teema. Mul on siin hommik praegu ja ma alles esimese kohvitassi juures, mõtted pole kirjapanemiseks piisavalt selged =)

    ReplyDelete
  9. Eestvedajate otsus (sest kolonni ees sõitis see, kes valis marsruudi) oli tiirutada ümber haigla, tema andus ka otsa kätte signaalitamisel. Eestvedajad ei olnud mingid frustreerunud õnnetud omadega segaduses olevad inimesed, vaid sihikindlad lõhkujad. Need, keda nad endale sarnaselt mõtlema treenivad ja läbi rõnga hüppama panevad, jah, nende seas on igasugust rahvast, enamasti tõesti segaduses ja karja juhti otsivad inimesed.
    Kui need inimesed oleks oma loosungitele saanud ise teksti valida, oleks seal olnud kõike, alates "valgusolendid, ühinege!", "Maailmalõpp on ligi, kahetsega pattu!" kuni "taimetoit päästab meid kovidist!".
    Aga oli ette antud tekst....
    Ja käituti karjana, destruktiivselt, järgides karjuse vilepillile.


    ReplyDelete
  10. Pagulane, anna andeks, aga mulle jääb su kommentaar selgusetuks. Võim rahva käes? Kes on antud kontekstis "rahvas"?
    Sellest oli Notsugi postituses juttu, tolles, millele eespool linkisin - "rahvas" on ju ometi ka need Eestimaa elanikud, kes autodega haiglate ümber tiirutamist ja signaalitamist jms hukka mõistavad.

    ReplyDelete
  11. Veel üks mõte seoses „rahvaga“. Meil siinpool on trumpi-meelsed selle sõna nö. kaaperdanud. Kasutavad Ühendriikide konstitutsiooni esimesi sõnu „We The People“ oma liikumise sümboolikas, identifitseerivd end nende kolme sõnaga. Mispeale tahaks iga teist või kolmandat või neljandat meelt olev USA elanik, sh. mina, karjatada „we are people too!“
    Võin eksida, aga mulle tundub, et Eestis levib sama trend. Maskivastased „vabadusvõitlejad“ on enda sõnutsi „rahvas“. A kes siis nood mitte-maskivastased on?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lambad, muidugimõista! :) (Ma igaks juhuks ütlen, et see oli sarkasm.)

      Delete
  12. Taevas hoidku, ei taha selliseid tölle sanitarideks/hooldajateks! Palun ärge enam midagi nii jubedat soovitage!

    ReplyDelete
  13. Piirangute proportsionaalsuse küsimus on jah terav. Mõneski olukorras näikse mõned piirangud soovitud eesmärgile vastu töötavat, nt poodide avamisaja lühendamine... kus on loogika? Laske inimestel öösel poes käia, siis saavad lõokesed ja öökullid ööpäeva peale ära jaotuda.
    Laste haridusauk on ka kummaline eksperiment. Kas selle eksperimendi tulemusena peaks äkki selgelt välja selekteerida just need noored, kellest tulevikus saavad sobivaimad pikamaa-astronaudid?

    ReplyDelete
  14. Laura, jah, muidugimõista lambad :)

    Ning Morgie, tõsi, piirangute proportsionaalsus on küsitav. Riskides ebaõiglane olla, pean ütlema, et USAs on ametkonnad selles osas mõistlikumalt käitunud kui Eestis, vähemasti selles osariigis, kus meie elame, vähemasti minu meelest.

    ReplyDelete