The answers are easy if you have the right questions vol. 3



Nonii, kullapaid. Esimene kord esitasid lugejad küsimusi küsitlesin iseennast eraelulistel, teisel korral stiiliteemadel, aga seekord ei tule juttu minust, vaid hoopiski teistest. Täpsemalt, teistest blogijatest. Ehmatasite ära, jah? Igaks juhuks lisan, et isiklikult ei tunne ma ühtegi blogijat, ei neid, kes mu blogrollis, ega ka ülejäänuid. Ritsiku, Manjana ja Tomiga olen paar tundi koos veetnud, läinud suvel Tallinna Fotografiskas, sellegipoolest ei saa kuidagimoodi väita, et ma neid tunnen. Minu arvamused kaasblogijaist on kujunenud üksnes ja ainult veebipäevikute ja kommentaariumite põhjal, ning elu näinud inimesena olen kaugel illusioonist, et blogi annab blogijast 100% adekvaatse pildi. Hea, kui 25% kätte saad. Aga mis ma siin ikka keerutan, läheme asja juurde. Küsimused ja vastused.

Oled sunnitud veetma pool aastat asustamata saarel, muust maailmast ära lõigatuna. Sul on võimalik endaga kaasa võtta üks blogija. Kelle valid?
Appikene. Kohe alguses lajatame lagipähe, jah? Las ma võtan lonksu kohvi ja mõtlen pisut. Mõistlik oleks ilmselt valida keegi, kelle survival skills tõstaks tõenäosust, et ma poole aasta pärast veel elus olen. Ja kelle maailmavaade ei sunniks mind peale paari esimest nädalat tal une pealt kõri läbi lõikama. OK, nali, nali! Kust mul asustamata saarel see nuga peaks võtta olema? OK, jälle nali. Vabandust. Üritan end kokku võtta ja korralikult vastata.
Mu esimene valik oleks Maria. Mulle tundub, et temaga koos võiks rahuliku südamega luurele minna. Tasakaalukas, analüüsivõimeline inimene, huumorimeel haakub minu omaga, metsikus looduses hakkamasaamise kogemus olemas. Tugev nr 2 oleks Kaur ja nr 3 Rents, kuigi ma pole Rentsi ellujäämisoskustes just üleliia kindel. Aga ta on sihuke olemuselt vintske tükk, see kompenseerib tehnilised vajakajäämised. Ma juba näen vaimusilmas, kuidas ta negatiivse kaldega kalju otsa kajakapesi rüüstama ronib, hommikuse omleti tarvis. Või oot... mis minul neist kajakamunadest, mul on ju muna-allergia. Anyway. Kui ma peale dramaatilist laevahukku asustamata saare rannal Robinsonina ärkaksin, näeksin võimalike Reedetena Mariat, Kauri või Rentsi.

Oletame, et sul on õnnestunud tol saarel ellu jääda. Aga rumala peaga lähed järjekordsele merereisile, satud tormi kätte, ja voilà! taas kord maandud asustamata saarel, ihuüksi. Seekord on sul võimalik endale seltsiks valida üks blogi. Jaa, mitte blogija, vaid nimelt blogi. Sinu valik on... ?
Ritsiku blogi, otse loomulikult. See on nii turvaline ja armas koht, kindel seljatagune kvaliteetse sõnaseadmise ja mind paeluvate teemadega, pluss kuldaväärt kommentaariumiseltskond. Kõva nr 2 on Murca blogi. Tõsi, seal on seda va turvalisust natukene vähem, eelkõige selle tõttu, et Murca puurib ennast su ajju ja seab end seal sisse. Tema tekste loen ma alati vähemalt kaks korda üle, kui mitte kolm või neli, see tuleb üksikul saarel kasuks, surnuks löömist vajavat aega teadupärast laialt käes. Ja kui lugeda enam ei jaksa, saan ta fotosid nautida.

Kellega blogijaist tahaksid üheks päevaks kohad vahetada?
See võib üllatada, aga mu vastus on, et kellegagi, kellel on hulk lapsi. Näiteks Britiga. Mul ei ole emaks olemise kogemust, mistap väga valgustav oleks päeva lõpus näha, kas põgeneksin ummisjalu vabadusse või nuiaksin hoopiski paar lisatundi laste seltsis lisaks, et neile tekid lõuani tõmmata ja õhtujuttu lugeda.

Sul on tarvis Inglismaa kuningannale õhtusöök kokata. Keda palud kööki appi?
Oi. Kuninganna? No see on tõsine väljakutse. Ma vist paluksin VVNi appi. Ta tundub olevat eelarvamustevaba, inspiratsioonirikas söögitegija. Eks kuninganna ole pika elu jooksul igasugu mainstream menüüsid mekkinud küll ja veel, pakuks siis omalt poolt midagi julget ja üllatavat. Usutavasti oskab VVN ka minusugusele taskukohases eelarves püsida. Aga ta peab lubama, et köögist välja ei tule. Sest jumal teab, Her Royal Highness võtab äkki nõuks öelda midagi, mis VVNile ei meeldi, VVN saadab vanaproua sirgelt pimedasse kohta, ja pärast olen mina see, kes peab rahvusvahelise diplomaatilise skandaali suppi helpima.

Sul on vaja stiilinõu. Millise blogija käest küsid?
Hm. Kas me räägime riietusest? Või interjöörikujundusest? Või millestki kolmandast? Vaadake, ma ei tunne stiiliblogijaid, mind huvitab eelkõige kirjasõna. Samas, üks ei välista tingimata teist, onju. Näiteks Eveliisil, niipalju kui ma blogifotode põhjal kursis olen, on sisekujunduses silma shabby chic’i peale, ning kuigi see suund ei ole otseselt minu teetassike, koputaksin stiiliküsimustes vist ikkagi algatuseks tema uksele. Pealegi, tal on Fjällräveni seljakott.

Sul tuleb asendada loomaaia lõvipuuri talitajat, abiks võid võtta ühe blogija. Kelle valid?
Väga mõtlemapanev küsimus. Mu abiline peab olema nii-öelda jalad maas tüüp. Ja suhteliselt külma närviga. Ja musta töö peale mihkel nagu minagi. Oot ma lähen vaatan oma blogrolli üle...  Ahaa. Lendav. Tema puhul on veel see boonus, et oskab püssi lasta (ja märki tabada), kui olukord peaks kontrolli alt väljuma.

Sa hakkad tähtsale kohtumisele hiljaks jääma lihtlabase hommikuse laiskuse tõttu. Et laiskus ei kvalifitseeru mõjuva põhjusena, vajad usutavat vabandust, head Lugu. Kes blogijaist võiks sind selle väljamõtlemisel aidata?
Kaamos, kahtlemata. Tal on maailma parimad Lood.

Sul on võimalus ühe blogija isikliku elu kohta mistahes küsimusi esitada. Kelle valid?
Ma ei taha mitte kellestki kõike teada. Isegi mitte iseendast.

Nimeta mõni blogi, mida sa oma blogrollis presenteerimast hoidud, kuid sellegipoolest teinekord salaja lugema hiilid. 
Neid on lausa paar tükki. Näiteks see... misasja, te ometi ei arvanud, et ma nii lihtlabasesse lõksu kukun? Kui ma nimed välja käin, siis pole ju enam „salaja“. Vot ei ütle, grillige või aeglasel tulel.

Millised blogid sind ärritavad?
No see on nüüd kah sihuke konksuga küsimus, nagu eelminegi. Tegelikult ei pruugiks ju neid blogisid lugedagi, mis ärritavad, eks. Aga noh, kui te just kangesti teada tahate... Mind ärritavad blogid, kus blogijal on juba iidamast-aadamast pind näpus, muudkui oigab, et ai, valus, nii valus, aga pintsette ei haara, et pind välja tõmmata. Blogid, kus blogija süüdistab kogu maailma selles, et tal pind näpus, jättes tähelepanuta fakti, et see on tema ise, kes pinnulist planku näpib, järeljätmatult. Blogid, kus blogija enesekindlus tuleneb enesekesksusest, vähemasti minu hinnangul. Samas, blogimine ongi ju eelkõige enesekeskne tegevus. Selle asemel et siin kivisid pilduda, peaksin vist hoopiski omaenda isikliku kapsaaia põhjalikult üle vaatama.

Millised blogid sind vaimustavad?
Blogid, kust õhkub intelligentsust. Ja tolerantsust. Tähelepanelikkust ja mõistmist ilma ning inimeste suhtes. Uudishimu. Blogid, kus mõtestatud, faktidele toetuv ühiskonnakriitika on tasakaalustatud eluterve enesekriitikaga. Blogid, mille autoriteks on täiskasvanud inimesed, kusjuures täiskasvanuks olemine ei sõltu vanusest - vähemasti minu tähelepanekute kohaselt.

Kõige ilusam blogija?
Issand, mis küsimused! Kõige ilusam näolapilt, või kõige ilusam hingelt? Ah et mõlemad kokku? OK. Kõige ilusam on Notsu. Ta kohtleb inimesi alati ilusti. Kõiki inimesi. Ja ma olen ta pilti ka näinud. Ning Frieda on ilus. Aga temast tean ma vähem kui Notsust.

Kõige ausam blogija? 
Sellele, vabandage väga, on absoluutselt võimatu vastata. Kuidas peaks lugeja teadma, kas blogija on oma kirjatükkides aus või mitte? Avameelsus ei ole sama mis ausus, muide.

Kõige mõistlikum blogija?
Kuidas Kasvatada inimest.

Kõige hingekosutavam blogija?
Maarja.

Blogija, kellega sa hingesugulust oled tundnud?
Morgie. Autosõiduoskuse ning juhilubade teemal. Ka mina läbisin umbes samas vanuses autoga sõitma õppimise õudse, vaevarikka, pika teekonna. Ka mina keeran tänaseks rooli suhteliselt nautimisi ja enam-vähem vigadevabalt.

Blogija, kes sind naerma ajab?
Rents. Ma ei hakka kokku arvamagi, mitu korda mul tema postitusi lugedes kohv ninast on pursanud. Ja Maarja, aga tema huumor on hoopis teist sorti kui Rentsi oma, hiiliv, mitmekihiline. Ja Klari. Nii talle kui mulle meeldivad Robert Rodrigueze filmid, see peaks üht-teist ütlema.

Blogija, kes on sinu jaoks salapärane?
Tavainimene. Ma ei tea temast praktiliselt mitte midagi, ta kirjutatut aga loen ülima mõnuga.

Blogija, kelle postitusi sa pikisilmi ootad?
Murca.

Sinu lemmikkommentaator(id)? Paluks vaadata laiemalt kui vaid su omaenda blogisabade piires.
AbFab. Ta võtab harva sõna, aga on alati nii... kuidas nüüd öeldagi... vaimustavalt kainestav. Lisaks tundub olevat koerainimene, minu silmis annab see kindla lisapunkti.

Ja lõpetuseks üllatus: saad kuldkalakesele esitada kolm blogiteemalist soovi. Lao lagedale.
1. Soovin, et 5500'le tekiks uus ja äge kujundus, üleöö, ilma vähimagi minupoolse vaevanägemiseta.
2. Soovin, et anonüümsed nõmedikest kommentaatorid oma urgudes püsiksid, igavesest ajast igavesti.
3. Soovin, et Tilda saadaks mulle oma blogi parooli. Ma ise ei tihka talt küsida.

P.S. Kui keegi kalleist kaasblogijaist peaks tahtma seda küsimustikku laenata, võtke julgelt.
Image: Internet
June 24/2020
“Answers do not matter so much as questions, said the Good Fairy. A good question is very hard to answer. The better the question the harder the answer. There is no answer at all to a very good question.” ― Flann O'Brien, At Swim-Two-Birds

12 comments:

  1. kuidas ma igatsen seda aega, mil AbFab blogis (väga hästi blogis!).

    ReplyDelete
  2. Väga hästi bogis. Mhmh.

    ReplyDelete
  3. Jaa, oleksin peaaegu et AbFab'i linkinud, aga ma polnud kindel, kas ta vana asja meelde tahab tuletada. AbFab, kui juhtud lugema ja on OK viidata, anna oma õnnistus.

    ReplyDelete
  4. Näed, jälle paar nime blogrollis juures.
    Üks äratundminegi.

    ReplyDelete
  5. Lugesin huviga ja mõtlesin kaasa. Kui ma ise vastaksin, siis enamik vastuseid (st blogijaid) oleks mul samad, küll aga mitte samade küsimuste juures.

    ReplyDelete
  6. Mu blogi on kinni, sinna pole miskit viidata.
    Ja teie mälestused on nostalgiaga looritet. Just lugesin ise mingi aeg paari vana postitust ja mõtlesin, et jumal tänatud, et oli oidu õigel ajal kinni panna see. (Ma olin ka julgelt see "25% sellest siin on tõde" blogija, tea, kui hästi sellest aru saadi).

    ReplyDelete
  7. Frieda, mus tekkis muidugi otsekohe uudishimu, mismoodi blogijad sinu vastustes ümber oleks mängitud.

    Alex, äratundmistega on (vähemalt mu enda kogemuste põhjal) sedamoodi, et nupulevajutust saab tunda ainult siis, kui nupp on su küljes olemas. Tihtipeale ise ei teagi, et on, enne kui vajutatakse. Ma ise näiteks eelistaksin olla vähem nupuline =)

    ReplyDelete
  8. Epp :) Ma tuleks sinuga saarele küll, sa jätad netis toreda inimese mulje :)

    ReplyDelete
  9. Jaa, noh, mis viga netis toreda inimese muljet jätta, Kaur :)
    See oleks tegelikult huvitav eksperiment, üksteist vaid üle veebi tundvad inimesed asustamata saarele paigutada, mõneks ajaks. Saaks reality show missuguse.

    ReplyDelete
  10. Kui peaksid siiakanti sattuma, siis pakun suurima rõõmuga võimalust kaks tundi kantseldada kolme väikelast ja ühte juba peaaegu normaalses vanuses inimest. :D

    ReplyDelete
  11. Tore, Britt, kokku lepitud. Ma võin peale lapsehoidmist, kui väga tapetud pole, su uues majas remonttöid kah teha, olen väga oskaja =)

    ReplyDelete
  12. Mina kirjutan küll puhast tõde ja ainult tõde, aga mitte kogu tõde.
    Oi, juhiluba! Oota, ma kirjutan ühe tüki veel.

    ReplyDelete