OLGU PEALE.
Võtan eelmises postituses viidatud Zuckerbergi-teema ette, saab ühe rea nimekirjast “sellest teen tulevikus põhjalikuma postituse” maha kriipsutada.

Püsilugeja ilmselt ei imesta, kui ütlen, et ma Facebooki ei armasta. Ei armastanud enne seda, kui ilmnes, mismoodi nad kasutajate daatat kohtlevad, veel vähem armastan praegu, mil neid andmelekkeid on juba hulganisti avalikuks tulnud. (Issand ise teab, kui palju veel avalikkuse eest varjul on. Pakun, et palju.) Isand Zuckerberg aga muudkui naeratab malbelt, vabandades, et oops, näe juhtus jah, ma enam ei tee. Ja paari kuu pärast teeb uuesti. Ma muidugi annan endale aru, et asju internetti üles riputades on naiivne loota, et seda ainult nende silmad näevad, keda ülesriputaja sihtgrupina silmas on pidanud. See teadmine paraku ei vähenda mu vastumeelsust ja umbusku Facebooki suhtes. Kes soovib, võib proovida mind ümber veenda.

Lisaks olen ma üsna kindel, et Zuc on maavälise rassi esindaja, seetõttu täiesti ükskõikne Facebooki kasutajate privaatsus-ootuste suhtes. Samast rassist on muide pärit ka Jared Kushner, Trumpi väimees. Pealtnäha sile poiss, näolihased muigesse tardunud, silmad emotsioonitud. Ma kohe üldse ei imestaks, kui tegu oleks reptiilidega inimesenahas. Kes soovib, võib proovida mind ümber veenda.

Anyway. Tuleme nüüd põhiteema juurde: Zuckerberg Kauail. Aastal 2014 soetas Zuc omale saare põhjakaldal kena tüki kinnisvara – 700 aakrit maad. See teeb ligi 300 hektarit. Rullis lahti vana hea Facebooki loosungi, et community ja connections ja nii edasi. Et tema tahab olla osake kohalikust kogukonnast. Kogukonda sulandumist alustas sellega, et pikendas kinnistu ümber olevat kivimüüri, tõstes selle kohati lausa kahemeetriseks. Ja nii, nagu ta FB "community" all peab ilmselt silmas “mis sinu oma, on automaatselt ka minu oma”, nii hakkasid Zuci Kauai naabrid ta advokaatidelt maa sundmüügi teateid saama. Selle peale tõusis kohalik põlisrahvas tagajalgadele, tänaseks on need müüginõuded minu teada tagasi võetud.

Kusjuures täitsa vabalt võib olla, et mus kõneleb rikkaviha. Aga peale seda, kui kohalikelt Zuci Kauai-mahhinatsioonidest kuulsin, ei ole lootustki, et mulle ta sile poisinägu meeldima hakkaks. Või et ma, silmad kinni, käsivarred laiali sirutatud, Facebooki rüppe viskuksin. Kes soovib, võib proovida mind ümber veenda.

-------------

The Guardian: Hawaiians call Mark Zuckerberg 'the face of neocolonialism' over land lawsuits
"Mark Zuckerberg paid a reported $66 million for the 357-acre Kahu’aina Plantation, a former sugarcane plantation on Kauai's North Shore, in September 2014. He also purchased 350 adjacent acres at Pila'a Beach for $49.6 million. Attorneys for Facebook’s CEO have filed suits against hundreds of Hawaiians centered around his 700-acre Kauai estate, alarming neighbors."

Civilbeat: Facebook CEO Mark Zuckerberg Has Few Friends On This Hawaiian Island
"As Facebook CEO, Mark Zuckerberg attempts to fend off questions from two congressional committees about allowing data from 87 million users to fall into the hands of a controversial political consultant, work proceeds on construction of his vacation mansion on Kauai. The social media mogul’s neighbors aren’t happy with his new island estate or, for that matter, Facebook in general."
January 30/2019
Image: Internet 
“Can we go back to using Facebook for what it was originally for - looking up exes to see how fat they got?”― Bill Maher