MA EI OLE VÄGA VEE-INIMENE. Pole ka ime. Sõnn, seega maa märgi all sündinud. Mitte et ma ülearu horoskoopidesse usuks, aga no näiteks meie Marriott-hotelli basseinide ääres aega veetma ei tõmba mind miski väega. Kuigi kõik on igavesti uhke ja peen, palmipuud, päikesevarjud, teenindus, lugematu hulk erinevaid ligunemisvõimalusi: Infinity Pool, Tranquility Pool, Insanity Pool...ok, ok, viimase nime mõtlesin ise välja, kirjeldamaks kohta, kus saad kunstliku kose all hulpida, samal ajal kui veejoad su kolpa rammivad. Anyway. Kogu see basseini-kultuur pole minu tassike teed. Või kohvi. Või klaasike veini. Siiski, pimeduses, kui vesi ja palmid salapäraset valgustet, näeb kogu krempel isegi minu jaoks ahvatlev välja. Vast mõni õhtu lähemegi ja tellime basseiniäärele joogid ja liguneme väheke tõrvikute valgel.

No ja siis on meil siin ümber saare see Ookean, eks ole. Kes mind tunneb, teab, et ma ei oska ujuda. Kauai on kurikuulus oma lainete poolest - äkilisemad kui ühelgi teisel Hawaii saarel. Surfarite paradiis, kehvade/hulljulgete/rumalate ujujate põrgu. Nii et laintesse hullama ma siin ei kipu.  Vaikse ja viisaka vee vastu pole mul aga midagi, sellise, mis jalust ei raba, siia-sinna ei loobi, mööda korallidest kaetud põhja ei lohista. Eile näiteks veetsime pool päeva ühel liivarandadest. Peegelsile vesi. Palmipuudest varjatud kallas. Jumalik. Ma hulpisin vees kokku vist oma paar tundi, kalda lähedal, varbad alatihti alalhoidlikult põhja kontrollimas.

„Ei ole vee-inimene“ ei tähenda aga seda, et mulle vett VAADATA ei meeldiks. Kauail veedetud nädalast olen julgelt oma 12 tundi ookeani ääres lihtsalt istunud ja vaadanud. Lained on hüpnotiseerivad, eriti ookeanilained. Võta neid tunnike jälgida, hakkad tasapisi rütmi tabama. Õpid ennustama, millal SUURT lainet on oodata, ja kui pika hingamisruumi ookean Suurte vahel võtab. Sellel päeval. Sest järgmisel päeval on tõenäoliselt uus rütm.

Lõpetuseks veel üks mõte - kummaline, et kaks nii vastandlikku elementi nagu tuli ja vesi inimmeelt ühteviisi lummavad. Võid mõlemaid pikki tunde vaadata, end leekidesse/lainetesse täiesti ära kaotades. Või hoopiski leides?
July 16/2017
"I've always been more comfortable sinking while clutching a good theory than swimming with an ugly fact."- David Mamet