Banaanid !

 


Esimese maailma mured. Kust ma tagasi mandrile minnes neid väikeseid banaane saan? Õunbanaane? Need on sada korda paremad kui suured banaanid. Ei, tuhat korda. Iga nädal olen seljatäie “koju” tassinud, käin nimelt kolmapäeviti Kukui´ula turul, autota, sest Paul peab ju millegagi tööle sõitma. Ühesõnaga, banaani-ving. Mandril müüdavad banaanid on siinsetega võrreldes ülemäära magusad ja jahused.  

If you've only eaten bananas in the Continental United States and Europe, odds are good that you've only had one kind of banana. But if you've had bananas in Southeast Asia or Hawaii, you may have run into a banana that's shorter and tarter, less sweet and perfume-y: an apple banana. Apple bananas, or Latundan bananas, are rich and just a touch tangy, a whole different ballgame than their cousin, the Cavendish banana, which is likely what you've been eating on your cereal.

July 21/2021                                                                                                Foto: Paul

"Life is full of banana skins. You slip, you carry on." ― Daphne Guinness

3 comments:

  1. Havaiil pidi ka siniseid banaane olema. Vaikesed ja poole maitsvamad kui tavalised banaanid ja viljaliha olla helesinine.

    ReplyDelete
  2. Sinised banaanid?? Issake, googeldasin, nad ONGI olemas!

    https://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Java_banana
    https://food.allwomenstalk.com/varieties-of-bananas-you-should-try-on-your-next-hawaiian-vacation/#3

    Ainuke häda, et ma pole neid siin ühelgi turul müügil näinud, kuigi olen käinud mitme väikelinna turgudel. Aga suur aitäh sulle, nimekaim, et mu banaani-horisonti avardasid!

    ReplyDelete
  3. Elu esimesed banaanid olid osttud pärast tunniajaist sabasseismist Mulla tänava juurikaputkast ja maitsesid nagu seep.
    Enne, kui ma neid eksootilisi vilju söögikõlbulikuks pidama suutsin hakata kulus sellest ajast ligi kolmkümmend aastat. Ilmselt kukuksid siin saadaval olevad viljad juhul, kui ma saaksin sinu kirjeldatud hõrgutisi maitsta kohe sellelt tasemelt sügavale alla.
    Su kirjeldused on lihtsalt nii elavad!

    ReplyDelete