12

 


Disclaimer: see ei ole suhtenõuande-postitus. Siin on kirjas mu isiklik vaatenurk, mis ei pruugi teie vaatenurkadega kokku kokku klappida, inimesed ongi teadupärast erinevad. Ning täitsa vabalt võite “aga mul on nii” kommentaare jätta! 

Suhteteemalistesse soovitustesse suhtun sügava skepisega. (Hm, milline susisev lause.) Nagu ka üldistusse stiilis “naised on niisugused, mehed naasugused”. Ja ärge tulge ütlema, et klisheed on ju ometi kusagilt välja kasvanud. Mina arvan vastupidist: inimestele lihtsalt meeldib laia lauaga lüüa, klisheesid genereerida, kuna need pakuvad petlikku kindlustunnet. Klisheesid saab vajadusel kogetuga sobitada, või siis parasjagu käsil olevaga. Lisaks pakun puusalt, et vähemasti mõningane osa suhte-soovitustest tuleb nimelt nende suust ning sulest, kel enda pikemat püsisuhet pole ette näidata. Mitte, et korduvas partnerivahetuses või elukaaslaseta elus miskit taunitavat oleks. Kaugel sellest. Kõik pole püsisuhteks loodud. Miks peakski? Kuid suhte-esmaabi andjat ei saa sama puuga mõõta kui, ütleme, kirurgi, kes ei pruugi tingimata iseenda konte murda, et teiste omi lappima õppida. Luuparandamist saab mudelite peal harjutada, suhteseadmist mitte. Kondiotste kokkuklappimine on üks asi, kahe eraldiseisva indiviidi liitmine hoopis teine. Mina ütlen, et igaüks rääkigu vaid iseenda eest. Mistap teie ärge allpool kirjeldatut kodus järele tehke, eks. Kui, siis üksnes omal riisikol - võimalike tagajärgede eest ma vastutust ei võta :) 

Ah et miks ma täna suhetest räägin? No eks ikka seepärast, et mul ja Paulil täitub kohe-kohe 12 abieluaastat, ning peagi möödub 14 aastat päevast, mil meist armastajapaar sai. Vaimustav sõit on see olnud, ja kuigi kohalikku konteksti sobiks väljend “sõit Ameerika mägedel”, seisab me suhe nimetet atraktsioonist valgusaastate kaugusel. Ses mõttes, et ei mingit üles-alla pendeldamist. Püsime kogu aeg kenasti kõrgel, kui mõni üliharv, tegelikult isegi mitte mainimist väärt pisitilluke jõnkatus välja arvata. Paul tavatseb küsijaile, kes me kooselu pikkuse vastu huvi tunnevad, siiani vastata, et käsil mesinädalad, mispeale tavaliselt uuritakse, et ohoo, värske paar, jah? no millal siis abiellusite? Mille peale tema omakorda süütu näoga märgib, et 12 aastat tagasi, ja küsijate reaktsioone naudib. Aga jah, ega ta väga ei liialda, enam-vähem nii ongi. Enamjaolt elamegi äsjaabiellunute kombel. 

Siit saan nüüd õkva jätkata teemal “kas suhte sujumiseks tuleb tööd teha, või peaks kestev abieluõnn iseenesest õuele jõudma". Mina igatahes väidan, et peab tööd tegema, kuigi sõna "töö” ajab oponendid tagajalgadele, kui romantiliste suhete teemal arutluseks läheb. Taas saan Pauli tsiteerida, ta kirjeldab me kooselufilosoofiat nõndaviisi: “You have to work in the relationship, otherwise you end up working on the relationship”. “On” tähendab, et asjad juba hapud, ei olda enam kooselu “sees”, vaid seda tuleb väljaspoolt putitama hakata. Jaa, “working on the relationship” on mõlemapoolse hea tahte korral igati võimalik, kuid mitu keerdu keerulisem kui “working in the relationship”. 

Mida suhte kallal "töötamine" meie kahe puhul tähendab? Lühidalt kokku võttes: kumbki ei lase laiskusel võimust võtta, hoiab sedasama mesinädalate vaibi. Kui mitte just igapäevases praktikas (sest noh, selleks peaks üliinimene olema), siis tingimata meeles, mälus, periooditi välja kaevamiseks, kasutamiseks. Kumbki ei võta teist iseendastmõistetavalt, justkui mööblieset, või veel hullem, piksevarrast. Mõlemad väljendavad tegude ja sõnadega, et jätkuvalt eksisteerivad nii love kui like. Need on erinevad tunded muide. Vägagi erinevad. Sa võid inimest armastada, aga ta ei pruugi sulle meeldida. Ning vastupidi. Illustratsiooniks suhted veresugulastega, keda võid küll armastada, aga kelle käitumine sulle tingimata ei meeldi. Muidugi, paarisuhtes võib ühe või teise puudumisel kah täitsa kenasti hakkama saada, pragmaatilise kooselu näol, või üksnes füüsilisel külgetõmbel põhineva. Meil, nii mul kui Paulil, on siiski soov mõlema tahu järele, vähemasti siiani - inimesed aastatega ju muutuvad, eks sellegagi peab arvestama. 

Semantikesse laskudes: eestikeelne sõna “abielu” on kõnekas, kas pole? Ühest küljest sobib see minu ja Pauli mõtteviisiga. Teisalt vaename sääraseid väljendeid nagu “minu teinepool” või “my better half”. Sest mis mõttes pool? Suhe saab ju selgelt seda viljakam, mida suurem kogus kumbagi inimest selles sisaldub, mida tervemad, terviklikumad on isiksused. Jaa, 50% + 50% annab täitsa toimiva 100% kokku, pole hullu. Aga näiteks 70%+80% = 150% on ometi parem? Ja 100%+100% = 200% oleks lausa suurepärane ju? Paraku, sajaprotsendiliselt kasutuskõlblikku isiksust annab otsida, vähemasti meie vanuses; säärast, kel kõikvõimalikud eluhaavad täielikult armistunud, kuid kes samal ajal kaledusest ja/või künismist vigastamata.

Jaa, liig palju suhte-teooriat toodab minu puhul pigem kahju kui kasu. Kõik need armastuse keelte defineerimised ja partneriotsingu lati asetamised teatud kõrgusele, ja nii edasi. Iseäranis tolle lati teemaga on mul juba ammuilma väike kana kitkuda, sest latist rääkides piiratakse kõrgusele lisaks tihtipeale ka… kuidas seda selgitatagi… lati pikkust. Elik ülalpool latti pakutakse ühtainust väikest ava, kust läbi pugeda, ülejäänu on justkui kinni müüritud. Teisisõnu: latist üle pääseb üksnes väga kindlate parameetritega indiviid. Samal ajal kui eksisteerib hea hulk neid, kes täiesti sujuvalt lati ületaksid, kui kohustuslikke näitajaid väheke loomingulisemalt võetaks. Ja siis veel iseenda ehitatud kasti pugemine, kaane seestpoolt kinni naelutamine, külge silt “olen täpselt selline, mistõttu vajan täpselt sellist partnerit”.  Olen säärases kastis olnud. Eiranud asjaolu, et kahe inimese suhe on keemia, ja kui end kasti surud, ei saa reaktsiooni toimumagi. Oot, kuidas see Jungi tsitaat kõlaski... “The meeting of two personalities is like the contact of two chemical substances: if there is any reaction, both are transformed.” (Ja ma üldse ei süüdista teid, kui te mu lati-selgitusest aru ei saanud, kukkus segaselt välja, aga noh, paremini praegu ei oska.) 

Veel mõned hüplikud mõtted. Kuigi minu ja Pauli suhe sai alguse internetis, ei tunne me kumbki vajadust oma õnne veebis ülemäära presenteerida. Noh, mõningad pildid mul siin blogis siiski on, eks, parasjagu niipalju, kui endale sobiv tundub, ja ka Paulile, sest uurin alati ka tema mugavustsooni kohta. Oleksime sotsiaalmeedia põlvkonnast pärit, talitaksime ehk bravuurikamalt, me elustiili arvestades ideaalne Insta-paar ju:) Samas, veebiväliselt pole kummalgi PDA-ga probleemi, täitsa vabalt kallistame või suudleme avalikus kohas, kui tuju tuleb, olemata oma vanusegrupis erandid kusjuures. Ühendriiklased ei pelga tundeid välja näidata, olgu tegu noorte või vanadega, ning see on üle mõistuse äge, arvan ma. 

Veel arvan, et tõestame toredasti, mina ja Paul, et kohtinguportaalist võib vaimustava elukaaslase leida, et vanemas eas võib suurepärast suhet alustada, et erinev emakeel ning kultuuritaust pole harmoonilisele kooselule takistuseks. Võtmesõnad: emotsionaalne söakus, eelarvamuste puudumine. Kui me tutvus alles värske oli, ennustasid Pauli sõbrad, et küll näed, Ida-Euroopa tibi saab oma elamisloa kätte, teeb su rahast lagedaks, seejärel paneb kõige nelja tuule poole ajama. Minu sõbrad jällegi hoiatasid, et ameeriklane tarvitab su kallal vägivalda, lõpetad kusagil kõrbes, kaktuste vahel, madalas nimetus hauas. Noh, kumbagi õudust, nagu näha, ei juhtunud. Ja ei maksa “te olete reeglit kinnitavad erandid” tuure  üles võtta - me lähemast tutvusringkonnast leiab hea mitu sarnase ajalooga paari, laiemast ringist rääkimata. 

Kõige suurem väljakutse kooselus? Oskus ühendada iseendaks jäämine ja kompromisside tegemine.  Sest kompromisse tuleb teha, mõlemal, sellest ei saa üle ega ümber. Ei ole ju võimalik, et kaks persooni 24/7/365 täpselt ühtmoodi mõtlevad-tunnevad. Paul, tõsi küll, on selline inimene, kellega üliväga lihtne koos elada. Igas mõttes täiskasvanud mees, kes üksiti säilitanud värskendava, poisikeseliku uudishimu elu vastu. Jalust nõrgaks võttev kombinatsioon, ma ütlen. Me kooselus püsivad spontaansus ning turvalisus kenasti tasakaalus. Lisaks sarnane huumorimeel, üle mõistuse oluline mu meelest. Ja lähedusest hoolimata laseme teineteisel hingata, tunnistame-tunnustame teineteist kui indiviidi, mitte vaid ühte kahendikku institutsioonist nimega abielu. Arvata, et olulist osa  praeguses õnnestumises mängivad ka eelmiste suhete ebaõnnestumised, ning kui nüüd... khm… klisheedesse laskuda, siis nendest saadud õppetunnid.

Igal pulma-aastapäeval loeme uuesti üle jaanuris 2012 kõrgel New Mexico mäeharjal antud abielutõotused. Üsna lühikesed teised, kontsentratsioon sellest, mismoodi kumbki suhte toimimisse panustab. “Kuni surm meid lahutab” klauslita kusjuures - see tundus toona ahistav, tundub tänagi. Me oleme koos, kuna ja kuni peame kooselu vahvaks, ja sedaviisi on hästi kerge abielus olla.  

Jaanuar 06/2023 

“I no longer believed in the idea of soul mates, or love at first sight. But I was beginning to believe that a very few times in your life, if you were lucky, you might meet someone who was exactly right for you. Not because he was perfect, or because you were, but because your combined flaws were arranged in a way that allowed two separate beings to hinge together.” ― Lisa Kleypas, Blue-Eyed Devil

28 comments:

  1. Ma ei väsi kordamast, te olete absoluutselt imelised ja minu suurimad eeskujud suhte hoidmise osas. Ma hullult tahaks teada rohkem tausta - nii teie mõlema minevikusuhete ja nendest saadud õppetundide kui ka teie tutvumisloo osas. Ma ju ei ole su blogi läbi lugenud veel, 2015 aasta juunis praegu järg - loen, kuidas tuju tuleb. Et äkki sa oled millalgi sellest kirjutanud ka. Kui ei, siis äkki kirjutad selles kinnises blogis, mille sa loodetavasti varsti ära teed :D

    Räägitakse küll, et jube raske on vanemas eas kaaslast leida, sest enamik "normaalseid" variante on turult läinud, lisaks on juba väljakujunenud harjumused ja raskem teise erinevate harjumustega leppida, aga... Ma ei tea, kas see on mu lootusetu optimism või mis, aga mu arust vallaliseks jäädakse igal ajal - olgu tegu siis lahku kasvamisega või partneri surmaga... Tõsi, et valik on väiksem kui 20ndates, aga valikut ju alati on :D Ja mu arust, normaalsete inimeste puhul, annab just see elukogemus nii palju väärtust juurde, oskad oma järgmist kaaslast paremini valida... Oled eelmistest suhetest oma õppetunnid kätte saanud. Vanusega lihtsalt oled stabiilsem. Või noh, ma räägin enda mätta otsast. Ma ei tahaks küll mingit nooremat vanust tagasi, sest mida edasi, seda enam on chill. Pluss - väikeste laste kõrvalt suhet hoida on ikka... Raske. No ausalt on. Mu tutvusringkonnas enamik paare, kes lapsed said, suutsid kas lahku minna või oleks pidanud mu tagasihoidliku arvamuse kohaselt lahku minema (aga on erinevatel põhjustel - majanduslik olukord, hirm jne - kokku jäänud). Ja need kaks pikalt koos olnud paari, kelle suhtest tean, et see tõesti toimib - need on lastetud. Ok, ma ikka leian mõned sellised paarid ka, kes on suutnud laste kasvatamise üle elada ja suhe ikka toimib... Aga minu tutvusringkonnas on see kahjuks vähemus. Ühesõnaga... Kuhu ma jõuda tahtsingi... Vanemas eas ei ole enam seda (väikeste) laste kasvatamisega kaasnevat survet ja palju lihtsam on teadlikult suhtesse panustada, kui on piisavalt unetunde, aega, raha... :D

    Teil on selles mõttes eriti vedanud, et te MÕLEMAD teadlikult väärtustate suhte nimel "töö tegemist" - ehk siis just seda, et te ei võta üksteist iseenesestmõistetavalt... Ma ise siiani tunnen, et mina olen meie suhtes meist kahest tunduvalt... Teadlikum. Kogenum. Ja seega panustan rohkem. Ja see tunne on vahel äärmiselt väsitav. Aga ise ma selle valiku tegin - teades, et teisel poolel pikaajalise suhte kogemus puudub. Nii et tal ongi lihtsalt vaja kogemust. Ja head eeskuju. Ma siis püüan seda anda :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hästi ja armsasti öeldud me kohta, ole sa tänatud.
      Aga oo ei, ma pole 5500-s minevikusuhetest ja õppetundidest kirjutanud ning ei plaani seda ka teha – liig tuleohtlik materjal :) Tutvumislugu olen siin põgusalt puudutanud, kui mälu ei peta. Aga jah, kust ja kuidas täpselt see lugu algas, seda pole küll kirjutanud; seegi on miskit, mida ma avalikku blogisse ei pane. Mis nüüd seda kinnist veebipäevikut puudutab, siis ma sutsuke juba kahetsen välja antud vekslit… :) Aga noh, aasta alles noor, eks mul aega seedida, kas hakkan 5500 kõrvalt ka kinnist blogi pidama, või võtan kätte ja murran lubadust.

      Mis vanemas eas kaalase leidmisse puudutab, siis (ehk see tuleneb demograafilisest erinevusest?) USAs pole teine või kolmas ring absoluutselt mingi haruldus. Isegi ilma põhjalikult mõtlemata tulen mul pähe vähemasti kümmekond meievanust paari me tutvusringkonnast, kes teineteist hilises keskeas või pisut hiljem, või ka palju hiljem leidnud. Äkki see tendents tuleneb tollest ameeriklaste (emotsionaalsest) avatusest, millest korduvalt kirjutanud olen?

      Samas võin nimetada hulga paare, keda lapsed lahku POLE ajanud. Nii et ses mõttes on minu statistika lastevanemate osas tükk maad optimistlikum kui sinu oma. Aga jah, seda muidugi, et näiteks minu ja Pauli suhte toimimist pole ükski kisav põngerjas või tujutsev teismeline ohustanud, ses mõttes oleme tõesti kergelt pääsenud :)

      Delete
  2. Ma tulin põhimõtteliselt sama ütlema, mida Tikker, et esiteks te olete ägedad ja nunnud ning teiseks see laste hävitav mõju paarisuhtele on miski, mida mulle vihjati, aga mille tegelik mastaap alles laste saabudes ja kasvades selgeks sai. Püsivaid mesinädalaid on kõige selle kõrvalt sisuliselt võimatu pidada ja see on erakordselt kurb, sest enamik lapsevanemaid vajavad seda tassitäitmist ikka kohutavalt, sest on väga vähe inimesi, kellele lapsed tõesti A ja O on ehk et seda märkamist ja koosolemist koos partneriga on väga vaja, aga olme ning lapsed lendavad peale.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mul küll endal kogemus puudub, aga mõistan täielikult, et lastevanemate omavahelised suhted on nende väikeste põrguliste poolt modereeritud ja dikteeritud :)

      Delete
    2. Ma ei elanud oma poja isaga koos ja paistab, et see on väga hea. Ma polnud kunagi väsinud, elasime imikuga mõnusas rütmis (ta oli ka muidugi magaja imik) ja kellegi teisega polnud vaja arvestada.

      Delete
  3. Aa, ühe asja unustasin eelmises kommentaaris mainimata - kuna te Pauliga pisut vanemad, siis mu arust igati loogiline, et te oma suhte sotsiaalmeedias aktiivselt eksponeerimisest midagi ei arva. See on ju hilisema põlvkonna teema :D Ja veebi ning sotsiaalmeedia üle tarbimine on aina süvenev probleem, nii et igati eluterve on eemale hoida.

    Mulle endale küll hullult meeldib jagada killukesi elust, rõõme ja muresid, nii blogis kui FB-s, aga igasugu muid asju on vaja teha, ei jaksa üldsegi nii palju, kui tahaks :D Samamoodi mulle väga meeldib ka teiste elusid jälgida... See on muidugi hoopis teine teema, et palju sotsiaalmeedial tegeliku eluga pistmist on. Aga mulle ikkagi tundub, et need inimesed, kelle olen aastatega virtuaalselt enda ümber kogunud, väga ei teeskle. Või siis olen liialt naiivne ja optimistlik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tead, ühest küljest jaa, sots. meedia on hilisema põlvkonna teema. Teisest küljest, ning omast kogemusest – minuvanuste ning ka vanemate põlvkonnast, mu tutvusringkonnast leidub üllatavalt palju neid, kes täiega FB sõltuvuses. No ikka täiega. Mul on tulnud lausa mõnda tuttavat/sõpra korrale kutsuda, öelda, et ma EI TAHA, et ta must peomeeleolus pildi teeb ja selle FBsse riputab, või meie kodu pildistab ja üles laeb kommentaariga “vaadake Epu ja Pauli elamist!” Ühesõnaga, olgu tegemist noorema või vanema põlvkonnaga, kohati tundub, et inimestel on vähimgi privaatsuse- ja pieteeditunne kadunud.

      Aga jah, mulgi on väike virtuaalne kogukond tekkinud, ja ma kah tahaks loota, et need inimesed ei teeskle, ei mängi mingeid mänge, et nad ka päris-elus on sama vahvad kui veebis.

      Delete
    2. olen muide aru saanud, et päris noorte arust ongi FB mingi vanainimeste keskkond, kus nad just sellepärast ise ei taha olla, et kes tahaks oma vanemate ja vanavanemate silma all teiste teismelistega suhelda.

      Delete
    3. Jah, ka mul on samasugune arusaam FB kohta. Selle keskkonna nö. "parem enne" tundub möödas olevat, vähemasti väga noorte inimeste meelest :)

      Delete
  4. Awww, te olete tõesti hästitöötav tiim 🤩
    Magusat mesinädalajätku veel 3x samaks ajaks!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jah, ei saa salata - oleme hästitöötav tiim.
      Ja täname toreda soovi eest: 3x12=36 !! :)

      Delete
  5. Ka mina tulin siia ütlema, et teil paistab olevat tõeline, küpsete inimeste hästitöötav suhe, millesse mõlemad panustavad ja milles on piisavalt armastust, kirge, hoolimist ja austust. Pauli "suhtes töötamine (in)" on väga tabavalt öeldud. Ma ise kuulun samuti kategooriasse "küpsemas eas dating-äpist kaaslase leidnud". Suisa Tinderist - õudne, eksole, see on ju seksiäpp ja olen alles hiljem aru saanud, et peaks seda lausa häbenema. Meil 12 aastat veel täis ei ole, aga viies jookseb ja paistab, et libedalt jookseb. Algus liikus hästi aeglaselt, aga seda ma ka universumile öelnud olin, et aeglaselt ja rahulikult, mitte nii, et esimene nädal on kärts-mürts, tuled ja viled ja siis ... oeh, toss väljas. Ja jookse aga blogisse halama, et kõik mehed on mölakad ... ei, nii ei olnud ja nüüd oleme ilusti ja jõudsalt liikunud selles suhtes. Enese eksponeerimise kohta sotsmeedias tahtsin ka veel märkida, et mumeelest on FBst saanudki peamiselt keskealiste pärusmaa, kus nad jagavad, rohkem-vähem, mina eriti ei viitsi jagada ja olen kahjuks ikkagi sellisel arvamusel (mõne kogemuse põhjal, aga tegelt peaks muidugi üldistuste tegemiseks baas suurem olema), et kes erilise innuga kõike imelist ja kaunist jagab, sel kipub fassaadi taga üsna hull olema. Samas - kuI see tema olemise kuidagi paremaks teeb, siis lasku käia ja mis see minu asi peaks olema. Blogis jagamine, eriti sõnas ja mitte niivõrd pildis, on ilmselt ausam, seal räägitakse vast rohkem nagu on, millest ei taheta rääkida, see jääb lihtsalt välja. Vähemalt väiksemas kogukonnas. Kui oled Mallukas või mingi muu blogiga elatist teeniv persoon, siis on asi ilmselt teine ... Põlvkondadest sotsiaalmeedias - ma ei julgeks enam vanuse järgi midag jagada. Mu poeg (25) kustutas ära oma FB konto, sõnumivahetusrakendustest kasutab AINULT Signalit, Insta konto tal küll on, aga endal on tal seal ehk 2-3 pilti. WhatAppi on sunnitud vahel kasutama, "sest mõned sõbrad kasutavad ainult seda". Isegi Twitteri kaotas ära pärast selle x-istumist. Kunagi kui olin blogis temast kirjutanud tema arvates liiga palju, paluti mõned laused maha võtta. Nii et vanus alati ei määra. Aga ta muidugi õpib ka infotmaatikat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa, informaatika-inimene teab tõenäoliselt üsna hästi, mida ülepea sotsiaalmeediasse sukeldumine kaasa toob. Mul on muide kah tuttavaid noori, ning mitte üks ega kaks, vaid rohkem, kes sotsiaalmeedias tagasihoidlikult tegutsevad, mõned lausa täiesti eemale hoiavad.

      Aga mis suhte presenteerimist ja/või fassaadiloomist puudutab, siis olen sinuga ühel meelel. Ning jaa, blogiformaadis jagatavas (vs mujal sots. meedias) on tõenäoliselt rohkem seda va “sisu”, mida igaüks tänapäeval toodab, eks (kaasa arvatud mina). Content creator, brr… see termin ajab mul kuklakarvad püsti, aga noh, uued ajad, uued mõisted. Ja nagu sa ütled, kui fassaadiehitamine inimest mingil moel aitab, siis jumal temaga, kes olen mina, et arvustada. Ise ma ju siin 5500-s kah pean fassaadi üleval, vähemasti teatud määral; põhiliselt sellega, et valin, millest kirjutan ja millest mitte.

      Fassaadist veel. Meil siinpool on tore, kauboikultuurist pärit ütlus: 'all hat and no cattle'. (Used to describe someone who presents the appearance of something they aren't) https://www.phrases.org.uk/meanings/all-hat-and-no-cattle.html

      Delete
    2. Tutvumisäppidest/saitidest – mul oli vastupidi, algul pisut häbenesin, tänaseks kuulutan uhkusega, et kohtusime internetis.
      Aga jah, meilgi oli algus ses mõttes aeglane, et ei plaaninud kooselu, veelgi vähem abielu. Tikri soovile vastu tulles, tutvumisloost (lühidalt ja pealiskaudselt seekord): vahetasime paar kuud tasapisi tuliseks flirdiks kujuneud e-maile, otsustasime kolmenädalase USA road-tripi ette võtta. Kusjuures e-eelmängu jooksul ei teinud ühtegi videokõnet, ja vaid üheainsa telefonikõne, et teineteise häält kuulda. Kõik käis tekstipõhiselt :), kusjuures minu English oli toona palju kehvem kui täna. Anyway, kuna kirjaliku suhtluse põhjal teadsime, et vaimne sobivus on olemas, huumor sarnane, siis nägime kohtumises kolme variant: 1) sobime emotsionaalselt, aga seks ei klapi. Tulemus: road-trip siiski õnnestub, oleme 3 nädalat niisama koos, lahkume loodetavasti sõpradena. 2) Nii vaimud kui kehad klapivad, oleme kolm nädalat koos, lahkume sõpradena, kumbki läheb oma teed. 3) Kõik klapib, jätkame kaugsuhet. Neljandat varianti, et emma-kumma kodumandrile kokku kolime, me mõnda aega üldse ei kaalunudki, enne kui reaalsuses selgus, et koos olla tahame hirmsasti, aga pidev ookeaniületamine on keeruline ning kulukas.
      Nii et jah, tuled ja viled olid meil tegelikult otsekohe olemas, aga esialgu lihtsalt nautisime showd, pikemaid tulevikuplaane tegemata, kuulutamata, et nüüd lõpuks oleme selle ühe ja õige leidnud ja ‘til death do us part’ jne. See on rohkem sihuke teismeliste pärusmaa mu meelest, kohe esimese hooga arvata ja hüüda, et nüüd on elu armastus kohal ja kedagi teist enam iial ei tule.
      Ouch, pikaks kommentaariks kiskus :)

      Delete
    3. Muuhulgas tänan ameerikalike väljendite tutvustamise eest, most appreciated.

      Delete
    4. You're welcome.
      Kusjuures see konkreetne väljend mulle endale kohe hirmsasti meeldib. Väga laia kasutus-ulatusega.

      Delete
  6. Jätkuvat õnne ja liblikaid! 12 aastat abielu on just selline mõnus aeg, et juhul kui kaaslasega klapib, ollakse ühes suunas kasvanud ja on juba tohutult palju ühiseid mälestusi, ühiseid unistusi. Ja palju ühiseid teemasid ja nalju, millest ümbritsev maailm mütsigi ei mõista, mida tahaks just ainult temaga jagada.
    Meil täitus möödunud aasta juulis samuti 12 aastat abielu ja nüüd kohe-kohe saab 14 aastat tutvumisest. Samastun paljuga sellest, mis kirjutad, olen samu mõtteid suhete teemal mõlgutanud :) Ja see "in" ja "on" on tõesti väga tabavad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oo, meil sinuga nii ühesugused kooselu-numbrid, milline tore kokkusattumus!!

      Delete
  7. Palju palju õnne!!! Ja suhetest arvan täpselt sama moodi nagu sina . Meil on õigus :)
    (32 aastat sama mehega abielus)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muidugi on meil õigus! :)
      Ja palju tänu õnnesoovide eest.

      Delete
    2. noogutan kaasa (20 ja pool aastat koos oldud ja varsti ka aasta jagu abielus) ja soovin ka õnne!

      Delete
  8. Isegi pildilt õhkab hoolimist.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jah, õhkab tõesti; kena märkamine.

      Delete
  9. Palju õnne, igatahes!

    ReplyDelete
  10. Ja meelega on teine kommentaar, see ei sobi õnnesooviga kokku, sest minu "aga mul" on natuke...imelik.
    Aga mul sai 36 aastat täis enne kui ta mind surmaga pettis ha need aastad olid nagu mosaiik. Seal oli kõiki värve ja tundeid ja....
    Ja sellest aitas. Minust on saanud paha inimene, kes on nõus kedagi iseenda rõõmuks väntsutama, kuid mitte kunagi enam kantseldama.
    Või mine tea. Elul on kummalised teed.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma ei tea, ma ei nimetaks kantseldamisest keeldujat pahaks inimeseks... Ja elul on tõesti kummalised teed.
      Õnnesoovide eest aga palju tänu!

      Delete
  11. Mul on kombeks öelda, et suhtes tuleb teha koostööd, mitte kompromisse. Need viimased on pigem esimesega kaasnev nähe, sest kui teha ainult kompromisse, siis neid teeb kindlasti üks rohkem kui teine ja lõpuks on tulemuseks mõlemapoolne üleüldine rahulolematus.
    Teie olete minu meelest illustratsioon sellele, kuidas teha koostööd. Jätkuvat kergust!
    Frieda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Väga hästi sõnastatud - kompromiss on koostööga kaasnev nähe.
      Ning kergus kulub ikka ära, palju tänu!

      Delete