Kas oskate ära arvata, mis imevidin on esimesel fotol? Ei? Ma ütlen teile. Tegemist pisitillukese vaaderpassiga (bubble level), mille põhjal saab otsustada, kas camper on loodis või mitte. Elutähtis mõõteriist. Sest kui elamises põrand kaldu või voodi kreenis, on ju võimatu end mugavalt tunda. Vaaderpasse on meil camperi küljes kaks, üks tagumisel, teine külgmisel välisseinal. Ideaalis peab mõlemas õhumullike skaala keskel hulpima, või väga keskme lähedal. Sõnaga, mõlemad vaaderpassid peavad näitama tasakaalus olekut. Riskides külge saada wannabe suhteeksperdi silti, väidan, et vaaderpass on nagu kooselu: keskpõrandale peab kokku tulema, kuid mõlemal osapoolel peab seal keskel ka hea olema. Püsib aga mullike ühtepuhku ühes või teises servas, on camperis asjad kiiga-kääga. Ja kuna juba amatöörlikuks suhtenõustamiseks läks, siis olgu öeldud, et camperi parkimine on parim paarissuhte proovikivi. Kui te ei ole kindlad, kas selle või teise inimesega liini ajama hakata, minge ja rentige matkasõiduk, üks teist võtab koha sisse rooli taga, teine valmistub parkimist juhendama, ja - tuld. Tõhus ning usaldatav meetod, ei pea kohvikus, kinos, loomaaias kohtamas käimisele aega, raha ja energiat kulutama.
Ja kui te nüüd arvate, et asi see ära ei ole, vaaderpassimullikesi õigesse kohta ajada, siis eksite. Selles mängus on peale mullikeste hea hulk teisigi tegureid. Kohe selgitan. Esiteks, parkimismomendile eelneb reeglina pikk, väsitav päev maanteedel või matkarajal, või külastatud linna tänavatel vms. Nii juht kui kaasreisija on niisiis suhteliselt kurnatud. Teiseks, ilmaolud. Mõnikord satub jube kuumus, päike praeb pealage, valgus nii hele, et loodija ülesannetes kaasreisijal raskusi mullikeste asukoha tuvastamisega. Teinekord jälle nii külm, et vaaderpasside välispinnad härmas. Või siis poriga kaetud. Või lahmab sadada, mistap loodija saab üdini märjaks. Kolmandaks, kommunikatsioon kabiinis istuva autojuhi ja sõiduki küljel/taga viibiva loodija vahel. Kui pargitakse in the middle of nowhere, pole vali häälekasutus probleemiks, asjad saab aetud. Kui aga teisi matkaselle läheduses, liiatigi, kui parkimine juhtub hilisõhtule jääma, pole paslik röökida, mistap tuleb kasutada eelnevalt kokku lepitud käemärke. Paraku, alati ei aita need kah, kui maapind probleemne. Sel juhul palub loodija juhil kabiinist väljuda, et olukorda üheskoos hinnata. Juht, kui teda juba neljandat, kuuendat, kaheksandat korda välja kutsutakse (väsimust, tüdimust ja ärritust tahtejõuga maha suruva loodija poolt), peab oma väsimuse, tüdimuse ja ärrituse samuti maha suruma. Kaks väsinud, tüdinud, ärritunud inimest peavad aega võtma, kenasti ühise keele leidma, mullikesed vaaderpasside keskpaika ajama, hinges pulbitsevaid tundeid ohjes hoides, kurnatud keresid eirates. Vastasel juhul läheb sihituks rapsimiseks ning mullikesed ei liigu sinna, kuhu tarvis.
Ning siis on veel sellised tegurid, nagu: mispidi truck ja camper parkida, et järgmise hommiku päike kaasreisija istme taga asuvat koerapuuri kuumendama ei hakkaks? Ja camperi külmkapi taga asuvat seina? (sest see soojendaks omakorda külmkappi). Ja millises suunas sättida trucki nina, et camperi uks tuulte eest varjatuks jääks? Ning muud sarnased logistilised lahendused, mis tihtipeale üksteist välistavad. Sel juhul tuleb valida halbadest parim.
Kui maapind parkijatega ikka üldse koostööd ei taha teha, tuleb kasutada abivahendeid trucki ühe või teise ratta tõstmiseks või langetamiseks. Ka meil on säherdune legoklotside komplekt reisidel kaasas. Tihtipeale aga eelistame hoopiski looduslikku materjali, nagu alumisel fotol näha (kivid tagaratta all). NB! Uuematel, edevamatel camperitel on „kõhu“ all õhkpadjaid, camperit saab nupulevajutusega loodi timmida, st. trucki kastis tõsta/langetada. Arusaadavalt ei ole sääraseid camperimudeleid võimalik paarissuhte toimivuse mõõdupuuna kasutada. Partneri sobivuse hindamiseks võtke mõni vanem aastakäik, nagu meil Pauliga.
August 13/2022
Traditsiooniline tsitaat postituse lõpus pärineb sedakorda Paulilt. Tutvumissaidil, kus me partnerlus 2009. aastal alguse sai, tuli kasutajaprofiili koostades vastata järgmisele küsimusele: Describe the ideal relationship. Pauli vastus (sõna-sõnalt, mul on me mõlema profiilid alles hoitud, hea vahel üle vaadata, mismoodi end kirjeldasime): “Don't know, "ideal" might leave out a lot of adventures and growth... I'm thinking as I write that maybe the ideal relationship is hand-forged in the heat of a couple’s passion, by all the parts and pieces and elements they mix together. Yeah. I think I like that idea.”
Pildiloleva järgi otsustades on maastik ise loodist väljas ja lähim parkimiseks sobiv koht võib päris kaugel olla.
ReplyDeletekaaren, jah, just nii oligi.
ReplyDeleteMaastik eeldas arvestatavaid loodimisoskusi ja -kogemusi.
Mul oli millegi pärast (ilmselt tähelepanematusest) jäänud arusaamine, et su camper palju suuremat sorti. Campingutes tavaliselt näen trucki taga järgiveetavaid majasid. Sihuke paistab päris isuäratav, liiklemise mõttes palju mugavam ja mahutavuse poolest täiesti piisav. Kui juba campima minna siis milleks maja kaasa vedada, piisab kui magamine ja mugav vihmavari hoobilt käepärast. Ise olen seni koormakatte, telgi ja kohapealse campingulaua ning lõkkeplatsiga läbi ajanud - aga pensile minnes võiks täiesti sihukest riistapuud kaaluda.
ReplyDeleteTT, camperi teemal võin ma lõputult rääkida, anna ainult põhjus :)
ReplyDeleteEsiteks, jaa, sa oled mu blogi ilmselt väga pisteliselt jälginud, olen camperist palju kirjutanud, ja pilte on samuti ohtralt olnud. Aga need järelveetavad “majad”, mida sa campingutes näinud oled, neid nimetatakse “travel trailer”. Meie oma kutsutakse "truck camper". Ja on veel kolmas liik, "motor home". Need on säärased bussilaadsed asjad, juhikabiinist saab otse muudesse ruumidesse, suurus varieerub pisitillukestest kuni üüratuteni, nagu ka travel trailerite puhul. Mõnda trailerit jaksab väikene sõiduautogi järel vedada, teise jaoks on vägeva hobujõuga trucki vaja. No ja siis muidugi veel "travel van", matkaks kohandatud mikrobuss, viimase aja trend.
Aga visuaalsest väiksusest hoolimata on me camper siiski palju enamat kui magamiskoht ja vihmavari – sisaldab elutuba, magamistuba, kööki, vannituba. Kõik muidugi imetillukesed, aga piisavad, et seal kuude kaupa elada, nagu me ka teinud oleme. Ja elada saaks lausa alaliselt, nagu paljud seda teevad.
Siin on mõned before and after pildid me camperi interjöörist:
https://viistuhatviissada.blogspot.com/2020/03/before-after.html
Välimikku oleme tänaseks kah üksjagu tuuninud, aknaraamid mustaks värvinud, panipaiku lisanud, camperi ümber nimetanud: firma poolest Adventurer, nüüd TimeStretcher, sel lingil näeb camperit ka trucki kastist välja tõstetuna, nelja jalaga maa peal:
https://viistuhatviissada.blogspot.com/2020/07/time-stretcher.html
P.S. Truck campereid on muide kahte sorti – hard wall, nagu meie oma, ja pop up, mis on veelgi kompaktsem ja võimaldab väga ekstreemsetesse kohtadesse ligi pääseda, maja seljas, kui komplekti suht jõuline neliveoga truck lisada.
https://www.truckcamperadventure.com/top-8-pop-up-campers-for-half-ton-trucks/
P.P.S. Olgu me pick up truck kah siis uuesti ära näidatud, kui juba asjaks läks:
https://viistuhatviissada.blogspot.com/2019/10/silverado.html
Tänud viidete ja piltide eest. Ma pean ilmselt rohkem süvenema ja uuringut tegema, enne kui üldse asjalikke küsimusi esitada. Esiteks tuleb otsustada kas truck või van.
ReplyDeleteTT, jaa, eeltöö on matkasõiduki valimisel edu pant.
ReplyDeleteMeil Pauliga läks mingi pool aastat vähemalt, et otsusele jõuda, et kõigist võimalikest "recreational vehicle" variantidest tahame just nimelt trucki + camperit. Liiga lai valik, võiks isegi öelda :)
Ja siis lisandusid omakorda need kuud, kus zoomisime välja, MILLIST camperit tahame (hind, tehn. näitajad jne).
Häda on selles, et kui oled end juba natuke RVdega kurssi viinud, ei lähe valiku tegemine lihtsamaks, pigem keerulisemaks, sest silmaring on avardunud, tead teemast rohkem, oskad valiv olla...
Ühesõnaga, sulle soovin jõudu ja pikka meelt, kui valimiseks läheb:)
TTle, lisaks: mina näiteks ei kujutanud ettegi, KUI palju RV (olgu ta siis mis sorti tahes - camper, van, trailer jne) matka-elu kvaliteeti tõstab. Me Pauliga olime ju kah enne sama tüüpi matkajad kui sina tundud olema - auto+telk baasiks, ja sealt ühepäevased tretid, seljakott seljas. Aga on ikka tohutu vahe, kas sul baasiks väike mugav maja, kus sa ilmastikust ei sõltu, või telk/koormakate.
ReplyDeleteNn. pikemad seljakotimatkad, mitmepäevased, on muidugi hoopis teine teema, siis on telk ju ainuvõimalik lahendus.
Aga jah, mitte ühestki RV peale kulutet sendist pole meil Pauliga kahju. Super-ost, lausa elumuutev, võiks öelda.
(anna mulle ainult võimalus camperist rääkida ...:))
ReplyDeleteJa siis veel see tore aspekt, et kui oled RV tuuril koos kaaslas(te)ega, ja üks tahab pikemale jalgsimatkale minna, aga teine sel päeval näiteks ei viitsi, saab mahajääja endale laagris olemise ülimugavaks teha, ilmast olenemata, kui matkasõiduk nö. koduks kaasas. Pole tuulte ja tormide ja päikese meelevallas.