OOPER! Läinud nädalavahetusel Santa Fe's! Tahaks üksnes ülivõrdeid ritta laduda. Maailmaklassist produktsioon (nagu nad tänapäeval teatritükke nimetavad). Absoluutselt kõik oli tasemel. Solistid, koor, orkester, kostüümid, lavakujundus, valgustus, heli. Ma usun, et tean, millest räägin, mu lapsepõlve arvestades. Ooperiteatri kulisside vahel üles kasvatud ju.
Siin on lähemalt etendusest, kes huvi tunneb.

Eks teatrikunstniku tütrena ma igat teatritükki ka vaatan, arusaadavalt. Suht kriitiline olen kah. Kuid sedakorda võib kritiseerida vast vaid ühte tenoritest, kelle häälematerjal päris tippklassist polnud. Ülejäänu võttis õhku ahmima, viimse vindini vimistletud. Solistid solistideks, ka koor oli suurepärane. Nii esituses kui koreograafias. Lavakujundus ja kostüümid saavad mult täispunktid - värvigamma niivõrd veetlev, üksikute silmahakkavate detailidega. Vanad head trikid ju tegelikult, isa ajastki meeles. Võr-ra-tu. Publik oli aplausides peale aariaid väga asjatundlik; finaali järel aplodeeris saal püsti seistes. Tükk oli seda 200% väärt, ma ütlen.

Plaanid järgmiseks ooperisuveks juba tehtud meil ....La Traviata tõenäoliselt, vähemalt selline on praegune valik. Saab ehk ka piletid odavamalt, kui varem ära osta. Seekordne minek oli suht ekspromt, polnud palju kohti ja hindu enam valida. Kuid meil olid väääga head binoklid. Ning vaade ülemiselt rõdult nii saalile kui saali lahutamatuks osaks olevale loodusavarusele oli igat hiliste piletiostjatena kulutet senti väärt.
02/07/2012