Jõulu eel Las Crucesest välja sõites; nädalasele road-tripile Californiasse; mina, Paul ja ta noorem poeg Hannes (26) ja Yarko, kus ma olingi..jah välja sõites jäime highwayl mitmetunnisesse ummikusse. Ja minema saime ka pool päeva hiljem kui plaanisime, sest lumekirmekese tõttu oli elu linnas pea peale pööratud ja teed kinni jne jne. Mis teha, lõunamaa...

Sõiduks üürisime auto, Hyundai Santa Fe, täitsa hästi teenis meid, kuigi suurematel kiirustel oli väheke liig kepsakas ja kipakas. (Pauli Malibu oli me seltskonna jaoks liig väike). Mina seadsin end mõnusalt sisse tagaistmel, mehed ees, Yarko elas nädalajagu pagasiruumis.

Ah jaa, üks asi veel. Kes Yarkot lähemalt tunnevad, teavad ta kommet autosõidu ajal ruiata. Nii on see olnud juba noorest peast. Hoolimata sellest, et ta on mul kõrgelt haritud, pole ma ruigu suutnut (viitsinud) välja koolitada. Nüüd siis oli hüva nõu kallis. Nädal aega säärase vile saatel highwayd künda - no way. Sestap soetasin elektririhma. Nagu kogenud treenerile kohane, proovisin kõigepealt enda peal, enne kui loomale kaela panin. Ja kujutage ette. Y võttis muidugi tuurid üles, niipea kui auto liikuma hakkas. Aga. Kolm minutit, kolm nupulevajutust ja vakka olek sai selgemaks kui vesi. Miks ma seda juba varem ei teinud??!?? Vabandan kõigi kaasreisijate ees, kes Eestis mu Jeep'is pidid sõitma, Yarko laulu saatel:) Lubasime rihma ka Hannese peal kasutada, kui ta autoraadiost meile mitte meele järele olevat muusikat valib:)

p.s. Kui keegi armsatest lugejatest peaks mu koolitusmeetodeid ebahumaanseks pidama, siis - distantskoolitusvahendid on laialt kasutuses. Haukumisvastased rihmad, 'elektrikarjused' koertele ja muu selline. Loomulikult ei saa loom 220 keresse, vaid õrna surtsaka, mis ebasoovitava käitumise ebamugavaks teeb. Hulga loomasõbralikum kui pidev näägutamine või togimine vms. Säärased rihmad, nagu mina kasutasin, on siiski vaid kogenud omanikele, valel ajal nupule vajutamisega võib õrnema koera närvikava rikkuda või ebasoovitavat käitumist kinnistada vms. Oops...läks vist moraalilugemiseks:)
05/01/12