EELSOOJENDATUD TALDRIKUID olen siiani pidanud kui mitte just liigseks peenutsemiseks, siis vähemalt asjatuks ajaraiskamiseks. (Kodusest majapidamisest räägin, mitte restoranidest.) Aga! Juba nii umbes aastakese jagu ei kujuta ma ettegi, et tõstaksin sooja toidu külma sööginõusse. Jahutab ju kohe maha, ja teinekord muudab isegi toidu maitset.

Olen ka taldrikusoojendaja järele ringi vaadanud, veel pole sobivat silma hakanud. Selle asemel kasutan järgmist trikki: lülitan praeahju sisse, temperatuur 200°peale. Oot, 200°Farenheiti… see on natuke vähem kui 100°Celsiust. Anyway. Praeahi sisse, nõud ahju, ahi nii umbes 5 minuti pärast taas nulli, ja nõud ootavad seal soojas kenasti söögi valmimiseni. Mikrolaineahju meil pole, ei ole mikro-usku, muidu võiks seda riista ju ka kasutada.

Supikausse ma tavaliselt ei eelsoojenda. Küll aga kohvikruuse. Me joome eranditult presskannukohvi, ja kannu täitmisest üle jäänud kuuma vee valan kruusidesse. Soojenevad, kuni kohv tõmbab. (Enne kohvi serveerimist tuleb kruusid muidugi veest tühjendada, eks ole.) Triki õppisin Paulilt - mitte et see nüüd ei tea mis raketiteadus oleks, see kruuside kuumutamine. 

FOTOL on mu esimene isekasvatatud tomat, New Mexicos, aasta oli 2012. Tol ajal ma veel nõusid ei soojendanud.
January 07/2018
“I read recipes the same way I read science fiction. I get to the end and say to myself "well, that's not going to happen.”― Rita Rudner