HOWDYVERSARY JA IBN REISULI TSITAADID.
Paulil ja mul on kenake hulk aastapäevi tähistamiseks, küllap olen sellest ennegi kirjutanud. Esmakohtumise aastapäev. Minu USAsse kolimise aastapäev. Pulma-aastapäev. Ja last but not least – meie virtuaalse esmakohtumise aastapäev. Howdyversary, nagu me seda konkreetset anniversarit isekeskis nimetame. Nimelt 2009. aasta oktoobris saatis Paul mulle tutvumissaidil esimese, napi sõnumi: „Howdy from New Mexico!“

Sõnumile järgnenud paarikuise interneti-deitimise jooksul vahetasime sadu e-kirju. Esimest korda silmast silma kohtudes (El Paso lennujaamas, enne ühist kolmenädalast USA road-trippi) tundsime teineteist seetõttu juba üsna hästi. Need kirja teel suhtlemise kuud me suhte alguses oli võrreldamatult intensiivne ja romantiline kogemus, seda ma ütlen. Kusjuures mu inglise keel polnud toona pooltki see mis praegu, pidin ikka kõvasti vaeva nägema ja nalja sai mu keeleapsude tõttu kah. Kuid vaeva nägi Paulgi. Näiteks mitmete ta e-mailide lõpus olid tsitaadid erinevatest kirjandusteostest. Noh, justkui meeleolu loomiseks või nii. Vahetevahel figureeris autorina keegi Ibn Reisuli, dateeringute järgi XVIII sajandi kirjamees. Minu pärimistele Reisuli kohta jättis Paul järjekindlalt vastamata, googeldamine ei andnud kah tulemust. Lõpuks leppisin teadmatusega. Olime vist juba aastake abielus olnud, kui mulle tuli meelde küsida, et mis teema selle Ibn Reisuliga ikkagi on. Paul jälle muidugi keerutama. Aga kuna ta selleks hetkeks oli mul nö. käeulatuses, ei jätnud ma enam niisama, vaid pressisin vastuse välja. Ibn Reisuli ja Paul, nagu selgus, on üks ja sama isik.

Siin mõned noist mitmekümnest Ibn Reisuli tsitaadist, mis toona mu meilboxi kogunes:

"Never fear to leap upon the Dragons back, to stand by and look will only get you killed" 
  From "Early Sayings" by Ibn Reisuli ca 1735
 

"The puppet master is in truth controlled by the puppet, for the limitations of the puppet are the limitations of the puppet master".
  Ibn Reisuli ca 1741 from "Children's Poems of the Desert"
 

"There is always a brief moment before you act when you can still change your mind "
  Ibn Reisuli ca 1743 From his "Desert Wisdom" compilation
 

"When a woman is at peace, the house is at peace. When the woman is not at peace, better perhaps to live in hell."
  From the "Morning Mists" Compilation 1740-1765 by Ibn Reisuli ca 1755

Et kuidas meil kahel siis kaheksa aastat pärast toda saatuslikku howdy't läheb, küsite. No, võtame näiteks tänase hommiku. Me kodu laundry-roomi pääseb läbi garaazhi, mis oma avaruse tõttu teenib üksiti ka Pauli töötoana. Läksin mina hommikul kella üheksa ajal pesu masinast välja võtma, Paul tegutses järjekordse projekti kallal, omasepistatud noale käepidet tehes või midagi, garaazhiuksed kanjoni poole pärani avatud, Amy Winehouse'i Back to Black mängimas. Parasjagu tuli Valerie, mul hakkab alati jalg käima selle loo peale. Tegin prooviks paar sammu, mispeale Paul viskas töö käest ning vihtusime sealsamas garaazhis ennastunustavalt tantsu. Loo lõppedes korjasin puhta pesu kaenlasse ja jätkasin  laupäevseid ajapidamistöid. Vot sedasi meil lähebki. (Foto: Kauai, juuli 2017)
 
October 07/2017 

"No man should marry until he has studied anatomy and dissected at least one woman." - Honoré de Balzac