BLOGIMISEST:
Mõnda aega tagasi mainisin, et olen hakanud käputäit eestikeelseid blogisid jälgima. Novot. Ja viimasel ajal tundub maarjamaiseid blogijaid mingi müstiline (viiruslik?) enesehinnangu langus tabanud olevat. Üksteise võidu õigustatakse ning vabandatakse oma blogimisharrastust (mõnede puhul ka blogimistööd – nonde, kellele blogi raha sisse toob). Anyway. Ma pole telgitagustega piisavalt kursis - vast sattus keegi kusagil teatud võrgupäevikute pidajate suunas sappi pritsima? Ja nüüd tunnevad teisedki vajadust enda blogide olemasolu õigustada?

Mulle isiklikult näib kogu see sahmimine väga kummaline. Blogimine on enamike kirjutajate jaoks ajaveetmisviis, hobi. Ma pole tähele pannud, et keegi kipuks oma fotograafia-, spordi-, käsitöö-, muusika- või mõnda muud (kaaskodanikele kahjutut) harrastust paaniliselt õigustama. Miks peaksid blogijadki? Lisaks ei saa ma aru, kelle ees nad ennast õigustavad. Oma lugejate ees? Lugemine, nagu blogiminegi, on ometi täiesti vabatahtlik. Kui ei meeldi, ära loe! Nii lihtne see ongi :-)

Kui nüüd 5500st rääkida, siis ega ma seitse aastat tagasi alustades arvanud, et juttu jätkub kauemaks. Blogi tekkis nimelt e-mailide aseainena, kui Ameerikamaa vahet käima hakkasin, pikemalt Eestist ära olema. Sugulased-sõbrad palusid end asjadega kursis hoida, E-mailide saatmine hakkas mulle aga lõpuks justkui pealetükkimisena tunduma. Et näe mul läheb niimoodi ja naamoodi. Võib ju olla, et mõne aja möödudes see kõiki algseid küsijad enam suuremat ei huvitagi. Elu ja inimesed muutuvad. Seisukohad ja suhted samuti. Kui sulle e-mail postkasti kukub, siis justkui pead seda lugema, onju. Isegi kui ei taha, või ei viitsi, või pole aega. Aga blogi – selle puhul saab igaüks ise valida, kas ja kui tihti kiikamas käib. Nii et minu jaoks on blogi selline pealetükkimatu sidepidamise vorm. Ja mulle tegelikult meeldib kirjutada ka, kui just järjekordse blogi-ikaldusega tegemist pole - sedagi on nende aastate jooksul korduvalt ette tulnud, mis teha.
P.S. Blogimisest tegin paar aastat tagasi ka ühe statistikasse laskuva postituse. Loe:

-----------

WHY WE BLOG?
The Answer To Why People Blog
Photo:Internet
Feb25/2017
"My blogging life is basically goalless. I like the zen nature of that, and paradoxically, it improves results." - Seth Godin