100 DOLLARIT NAGU MAAST LEITUD.
Laupäev, Pauli puhkepäev. Lisaks on meil siin pikk nädalavahetus tulemas, esmaspäeval ju Columbus Day. Mul peaks selle teema kohta üks mõne aasta tagune Columbust tümitav postitus olema, otsin ülehomme üles.

Anyway. Magasime sisse (meie puhul tähendab see ärkamist kella kuue paiku hommikul), tegime kohvi termoskruusidesse, lonkisime Koloa Landingu suunas. See kunagine kuulus sadam, praegusel ajal vaid kohalike õngemeeste ja turistidest snorgeldajate käsutuses, jääb meist vaid väikese jalutuskäigu kaugusele. Koloa Landingust võiks teinekord lausa pikemalt kirjutada, nii huvitav ajalugu, paarsada aastat tagasi oli seal Hawaii saarestiku suuruselt kolmas süvaveesadam, algul väärispuiduvedajate valduses, siis vaalapüüdjate, lõpuks suhkrutöösturite.

See selleks. Turnisime Koloa Landingu kividel, jälgisime kalameeste hommikusi ponnistusi, Paul klõpsis mõned fotod. Tagasiteel pidasime pühapäeva veetmise plaane. Ühe võimaliku variandina tuli jutuks Allerton Garden. Allertoni-tuuri oleme tahtnud juba eelmiste Kauai käikude ajal teha, aga alati on miskit muud vahele tulnud. No ja pilet pole ka just kõige odavamast otsast, $ 50 per nägu. Kahe peale kokku 100 dollarit. Iluaias uitamise eest on see üsna suur number mu meelest, olgugi et asjatundliku giidi juhatusel ja puha.

Novot. Allertoni-teemat arutades kõndisime oma elamise poole tagasi. Rannapromenaad on suhteliselt sile jalgealune, reeglina ma nina ette ei vahi, pigem ikka ookeanilaineid. Aga seekord sattus pilk minu ja vee vahele jäävate madalate põõsaste alla uitama täpselt selle kohas, kus vedeles väike, sinakasroheline paberitükk, number 100 peale kirjutatud. Võtsin ettevaatlikult näppude vahele, ja ennäe, tegemist polnud mingi Monopoli-rahaga, vaid täitsa elusa Ühendriikide kupüüriga. Äärepealt oleksin kohvi hingekurku tõmmanud! Kiikasin piki promenaadi paremale, siis vasakule, et kas pillajat näha. Ei inimhingegi peale minu ja Pauli. Hiljem järele mõeldes sain muidugi ise ka aru, et kui läheduses olekski inimesi viibinud, siis „kas see on teie 100 dollarit?“ küsitlust korraldama hakata oleks pehmelt öeldes naiivne olnud, küllap tahtjaid leidunuks rohkem kui üks. Mistap kuulutasime rahatähe pidulikult leidja omandiks. Kulutame selle homme Allerton Gardeni sissepääsupiletite lunastamiseks, kuna selgemat märki, et haruldane aiailu tuleks ära näha, on minu arvates raske ette kujutada.
Fotod tegi Paul hommikul (enne 100 dollari leidmist) Koloa sadamas. Ookeani suubuva oja nimi on Waikomo Stream.