Robert Redford ja Meryl Streep, 'Out of Africa'. Eile õhtul otsustasime Pauliga filmi taas kord üle vaadata. Murrab jah iga kord südame, aga loodus ja lugu ja osatäitjad on ohverdust väärt. Mõeldud, tehtud. Üksiti tunnistasin Paulile üles, et kui mina ja Robert veel noored olime, olin viimasest üsna sisse võetud. Samas, Robert on kahjuks noid Hollywoody tähti, kes vananedes kuidagi kahvatuks ja räsituks muutuvad ning maagilise külgetõmbejõu kaotavad, nii et isegi grimm enam ei aita. Vastupidiselt näiteks Sean Connery'le, kes kui hea vein aastatega aina paremaks läheb. Vähemalt minu isiklikku arvamist mööda. 

Anyway, rääkisin Paulile enda ja Roberti kohta kõik ausalt ära. Paul ei pannud pahaks, tark inimene ei heida ju teisele nooruse rumalusi ette, eks ole. Serveeris mulle kenasti jäätise, riputas mandleid ja tumedat shokolaadi peale ja puha. Ta ise sööb (Paul siis, mitte Robert) jäätist - kujutage ette - veega! Ma ei tee nalja. Kuhjab suurde kohvitassi puuvilja, paar küpsist, jäätist, ning kõige peale sortsab VETT. Õudne! Minu arust on see jäätise pilastamine. Pauli arvates ainus õige viis kraami pruukida.

Kuid ma olen teemast taas kord täitsa kõrvale kaldunud. Mitte Paulist ei tahtnud ma rääkida, vaid Robertist. Sest Issanda teed on imelikud. Olles eelnimetet, aastate taguse romantilise case'i arvatavalt eile õhtul ammendanud, jalutan täna, kenal soojal tuulisel pärastlõunal pahaaimamatult posti järele. Ja mida ma näen. Postkastis paks pruun ümbrik. Adressaat: Epp Harmon. Saatja: Robert Redford. Seisan postkasti kõrval, uskumata oma silmi, tammun tolmusel külatanumal jalalt jalale, pidades aru, kuidas nüüd kodus veenvalt selgitada, et minu ja Roberti suhe on water under the bridge. Ning et meie vahel tõesti enam mitte kui midagi romantilist pole, hoolimata faktist, et Robert mulle kirju saadab.

p.s. Kahjuks kahtlustan, et Redfordil pole mu kunagistest tunnetest sooja ega külma. Saadab sellist kirja igaühele, kes moel või teisel mõne keskkonna-organisatsiooniga kasvõi lõdvaltki seotud. Või miskisuguse öko-ettevõtmisega. Ma olen kohaliku toidukooperatiivi liige. Seal on väärt kraam.
23/03/2012