Moodsad ajad



Ilumaailma imede osas üritan avatud meelt hoida. Hoiduda hinnangut andmast. Allowing, you know. Tõsiasi, et MINA endale markeriga kulme otsaette ei joonista, ei tähenda, et markerikulmud ilmtingimata koledad oleksid, onju. Ilu on teadagi vaataja kulmudes silmades. Tõsiasi, et iluprotseduurid nimetustega krüolipolüüs, endosfääriteraapia jne kukutavad MINU lõua hämmastusest põlvini, ei tähenda, et antud protseduurid teisi naisterahvaid end kabeda ja tuunituna tundma ei paneks.  Kusjuures iseäranis madalale kukutas lõua see endosfääriteraapia. (Ei hakka linkima, muidu veel mõtlete, et kinnimakstud postitus või midagi.) Teenusepakkuja osutab, et protseduur on vajalik, kui “päev pärast füüsilist koormust tunnete lihasvalu” või “kardate või häbenete bikiinides rahva sekka ilmuda”. Ma ei tea, mul näikse endosfääriteraapiat hädasti tarvis olevat, sest mõningast lihasvalu on peale füüsilist koormust esinenud eluaeg, samuti kardan ja häbenen bikiinides rahva sekka ilmuda (välja arvatud rannas, ujulas ja muudes sarnastes kohtades). OK, nali naljaks. Mis ma öelda tahan, on see, et praeguses vanuses on õnneks mõnevõrra kergem meelt avatuna hoida kui aastaid tagasi. Sõnn, noh. Konservatiivne, oma õig(s)uses kindel. Aga elu on õpetanud.
 
Kuid olgu allowinguga kuidas on, IMESTAMIST ei saa mulle keegi keelata. Iga kord, kui tellitud Vogue postkasti potsatab, on imestamine garanteeritud. Paar numbrit tagasi sain teada, et suvisel hooajal ei piisa enam jalasäärte karvutustamisest. Mkmm, kullakesed. Moeteadlik naine ei välju kodunt… wait for it… MEIKIMATA säärtega. Jep. Ja jutt pole mingist jumestuskreemiga siuh-säuh üle käimisest, vaid kogu komplektist - alusmeik, kontuurimine, puuder jne jne. Ega ma ei tea, võib-olla teil seal Euroopas on säärtemeikimine ammuilma igahommikune tegevus, aga vaadake, meie siin Kesk-Oregoni kõrbes käime ikka veel tshekiraamatuga poes ja prindime lennukipiletid paberile. Poleks Vogue mulle uut trendi esitlenud, koperdaksin siiani pimeduses. Meikimata koibadega kusjuures.

No ja siis järgmisest numbrist loen digitaalsest garderoobiteenusest. Asi käib niimoodi. Algatuseks kasseeritakse 6000 dollarit. Raha käes, tulevad stilist ning fotograaf sulle koju, teevad riidekapis armutu harvendustöö, kuna enamjagu hilpe liigitub a) moest läinuiks või b) häbiväärselt odavaiks. Stilist aitab moekamad ja kallimad muretseda, arved tasud loomulikult sina. Misjärel pildistatakse kogu kraam üles, kaasa arvatud aksessuaarid, iga issanda kõrvarõngas ja king ja käekott. Aga see on alles algus. Nüüd tuleb hakata maksma kuutasu, kopsakat äpi-obrokit. Äpp, teades garderoobi sisu viimse kui üksikasjani, aitab sul igapäevaselt outfitte valida. Mingiks omaloominguks ruumi ei jäeta. Paned selga seda, mida kästakse.

Võid lisaks soetada ka ostlemis-äpi. See töötab järgnevalt. Lähed riidejahile, nutitelefon kaasas (oih, vabandust, minu viga, nutitelefon on nagunii kõigil kogu aeg kaasas). Iga asja, mida näpid või selga proovid, näitad äpile. Äpil on hääl kah, umbes nagu Alexal või Google Assistant'il. Ütleb sulle, mida võtta, mida jätta. Näiteks? Minusugustele: “Need kitsad kamopüksid on sinu vanuses naeruväärsed. Sa passi ei vaadanud, enne kui kodunt välja tulid? Ja peeglisse? Kes sa enda arvates oled, Kim Kardashian? Sul pole sinna pükste sisse midagi pannagi." Teistsugustele:  “Kes sa enda arvates oled, Kim Kardashian? Massiivne tagumik on eksponeerimseks, kui see raha sisse toob. Millal viimati keegi SINU ahtri vaatamise eest maksis? Novot." Ühesõnagaga, ka kõige õelam sõbranna on valutum ja ohutum shopingukaaslane kui eelkirjeldet äpp.

Ihuhooldustoodetega aga läheb asi veelgi kaugemale. Kiputakse lausa kliendi geneetika kallale. “The new personalisation is based on genetics – products personalised to fit into every aspect of the consumer lifestyle and DNA become ever more important. Inspired by the health and wellbeing trend, consumers will receive a list of scientifically selected skin care ingredients for them, recommended based on their DNA analysis that can be done with a cheek swab.” Mis muud kui vatipulgad põske, naised, kui järgmine kord näokreemi hankima lähete.

Aga see pole veel kõik. Hiljuti lugesin, et trendikamad veebipoed on välja töötanud uudse, geniaalse müügikeskkonna:“simple grid of products on a white background with minimal text in a primitive font.”  Sellel jalustrabavalt innovatiivsel trendil on spetsiifiline nimetus. Ei, mitte “minimalism” või muu selline ajast-arust, lame väljend. Korrektne, kaasaegne termin on hoopiski “BRUTALISM”. Brutalismi muide viljeleb oma moebrändi müües ka eelnimetet proua Kardashiani abikaasa. Wow. Milline ennekuulmatu lahendus, must tekst valgel taustal. Kanye täitsa ise oma peaga mõtles välja. Brutaalselt geniaalne.

Ahjaa, söömisest kah. Oleksin väga tänulik, kui keegi oskaks mulle selgitada, MIS sunnib inimesi head raha välja käima erinevate imedieetide eest, selle asemel et mõni lihtne, populaarteaduslik, inimorganismi funktsioneerimise põhialuseid kirjeldav raamat läbi lugeda ning loogilised järeldused teha. Jällegi, mitte et see minu asi oleks, millele teised oma sissetulekut kulutavad. Aga maksta ekstra selle eest, et vähem ja/või tervislikumalt süüa?? ... Näh. Läks hinnangu andmiseks jälle. Kus see allowing mul nüüd oligi, kipub teine ära kaduma kogu aeg...
June 09/2019
Fotol: minu meigitud sääred. Pildistas: Paul. Kauai saarel.
"The most beautiful makeup of a woman is passion. But cosmetics are easier to buy." ― Yves Saint Laurent